samoizolacijsko puščavniško branje

“Ko je na omejenem prostoru presežena kritična točka, se skupaj s številčno rastjo zmanjšuje tudi svoboda. To velja tako za ljudi znotraj omejenega planetarnega ekosistema kot tudi za molekule plina v zaprti posodi. Ko gre za ljudi, ni pomembno vprašanje, koliko jih lahko preživi v sistemu, temveč kakšno življenje si lahko privočijo preživeli.”

Pomlad 2020 je bila v določenih pogledih ena najprijetnejših pomladi zadnjih nekaj let. Dejansko sem imela spet dovolj časa za branje. Kar sem z velikim veseljem izkoristila in v prvih štirih mesecih leta dosegla letno kvoto prebrane literature.

Pred branjem Peščenega planeta (Dune) sem bila precej skeptična. Sicer do lani za sago sploh še nisem slišala, potem pa sva si na Grossmanu ogledala precej slavni film iz 80ih, ki ga je režiral David Lynch (!!!). Mislim, da sem bila edina na festivalu, ki filma prej nisem poznala. In nekako neobremenjeno se mi je zdel film še kar zanič (kljub temu, da notri igra Sting). A o njem, predvsem pa o seriji knjig, se je blazno veliko mrmralo, tudi zato, ker bi moral letos iziti nov film. Srčno upam, da bo boljši od prvega. Korona ga je prestavila na jesen 2021.

Knjiga velja sicer za legendarno in predstavlja mejnik v znanstvenofantastični literaturi. Ubistvu me je blazno sram, da je do nedavnega niti nisem poznala.

Prizorišče knjige je oddaljeni planet Arrakis, da pa je uvrščena med fantastiko pa potrjuje dejstvo, da je na tem planetu najbolj cenjen poklic – EKOLOG.

“Najpomembnejša naloga ekologije je razumevanje posledic.”

Ni le zelo dobro izmišljena zgodbica, ampak se v njej prepletajo številne izjemno natančno dodelane kulture planetarnih ljudstev, njihova religija, filozofija. Bolj kot manifest tehnologije, me je v knjigi pritegnilo to. Za povrh je mojstrsko napisana, kar pa glede na sloves ni bilo presenečenje.

“Ne smem se bati. Strah je morilec razuma. Strah je majhna smrt, ki prinaša popolno uničenje. Soočil se bom z njim.”

Ubistvu bi težko našla bolj primerno literaturo za aktualno (politično) situacijo v Sloveniji (in žal tudi po celem svetu). Naj tukaj pustim samo še en citat iz knjige.

“Posameznega ljudstva ne more doleteti večja nesreča, kot če pade v roke samooklicanega Junaka.”

Uglavnem, založba Sanje.

LP

Komentiraj